توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70125
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
به بهانه سفر رئیس جمهور به استان فارس؛
نگاهی متفاوت به پرکاری رئیس دولت سیزدهم/ همه چیز فرق کرده است +جزئیات
عقربه های ساعت، بامداد روز شنبه را نشان میدهد که خبرگزاری دولت خبر میدهد دقایقی پیش رئیس جمهور شیراز را به مقصد تهران ترک کرد.
نگاهی متفاوت به پرکاری رئیس دولت سیزدهم/ همه چیز فرق کرده است +جزئیات
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: عقربه های ساعت هنوز به عدد هشت نرسیده که خبر ورود رئیس جمهور به فرودگاه شیراز منتشر می شود. با احتساب یک ساعت پرواز یعنی رئیس جمهور از ساعت شش صبح روز کاری خود را در روز پنجشنبه آغاز کرده است.

اولین کار رئیس جمهور افتتاح پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول 212 کیلومتر است که به انتظار 13 ساله مردم دو استان پایان داد و باعث کاهش 130 میلیون لیتری سوخت در سال خواهد شد.


رئیس جمهور پس از سخنرانی در مراسم افتتاح آزادراه شاهچراغ به مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در دانشگاه شیراز رفت و پای صحبت دانشجویان نشست.

سومین برنامه رئیس جمهور دیدار با جمعی از نخبگان جامعه پزشکی شیراز بود.

پس از آن رئیس جمهور به اجتماع باشکوه مردم دیار حافظ و سعدی رفت و پس از طی مسیر در بین مردم به استقبال آمده، در جمع مردم باصفای شیراز به سخنرانی پرداخت.

برنامه بعدی آیت الله رئیسی دیدار با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی حرم شاهچراغ بود.

شامگاه پنجشنبه رئیس جمهور به مراسم بزرگداشت حافظ رفت.

اولین برنامه رئیس جمهور در روز دوم سفر، واگذاری 10 هزار و 200 واحد مسکونی و 30 هزار قطعه زمین در استان فارس بود.

پس از آن رئیس جمهور از نمایشگاه 35 رشته صنایع دستی شاخص استان فارس بازدید کرد.

رئیس جمهور در ادامه سفر بهره‌برداری رسمی از طرح عظیم خط دوم انتقال آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن و همچنین افتتاح همزمان 65 طرح آب و برق با اعتباری بالغ بر 10 هزار و 600 میلیارد تومان را افتتاح کرد.

قدم بعدی، بازدید دکتر رئیسی از طرح‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا شیراز بود.

رئیس جمهور در ادامه سفر به فارس به شهرستان رستم رفت و دو بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان رستم و 160 تختخوابی شهرستان فسا را افتتاح کرد.

پس از افتتاح بیمارستان‌ها، آقای رئیسی در اجتماع باشکوه مردم شهرستان رستم حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور از آنجا به دیدار علما، روحانیون و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان رفت و همانجا تاکید کرد: «مدیران بدانند اگر دچار بی‌انگیزگی شوند، دولت با آنها عقد اخوت ندارد».

در پایان سیزده برنامه فشرده، رئیس جمهور در نشست خبری حاضر شد و گفت: «85 درصد مصوبات دور اول سفر دولت به استان فارس اجرا شده و 15 درصد دیگر در دست اقدام است».

عقربه های ساعت، بامداد روز شنبه را نشان میدهد که خبرگزاری دولت خبر میدهد دقایقی پیش رئیس جمهور شیراز را به مقصد تهران ترک کرد.

این برنامه تیتروار رئیس جمهور در دو روز نیمه تعطیل و تعطیل کشور بود.

پرکاری رئیس جمهور و تلاش شبانه روزی و البته دغدغه مندی آیت الله رئیسی در دوسال گذشته حتی برای مخالفان دولت اثبات شده است. پیگیری اخبار مرتبط با رئیس جمهور نشان می دهد که عملا تعطیلی آخر هفته، تعطیلات رسمی و محدودیت ساعت کاری معنای خاصی برای ایشان ندارد.

مقایسه حجم جلسات، سفرهای داخلی و خارجی، تنوع دیدارها، پیگیری‌ امور، حضور در مراسمات، تشکیل شوراهای عالی، بازدیدهای سرزده و... با دوره قبل یعنی دوران «صبح جمعه»، «سفر قشم»، «سعدآباد نشینی»، «دورکاری» و «کارتابل» به خوبی تفاوت تغییر به نفع مردم را محسوس می‌کند.
Share/Save/Bookmark