توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70071
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
«هو الحی الذی لا یموت»
«هو الحی الذی لا یموت»
به گزارش خط نیوز؛ روح بلند یادگار شهید پیشتاز و پیشرو کرمانشاه و سردار بزرگ غرب کشور، عبد صالح خدا، «*سید عبدالصالح جعفری*»، به پدر مظلوم، افلاکی و شهیدش پیوست و معراج‌نشین شد. این خبر برای حقیر که سال‌های طولانی با این عزیز فقید در حشر و نشر بودم و از ایشان جز محبت، ادب، لطف، خویشتن‌داری، خویش‌شناسی و گذر از حجاب ها ندیدم، ضایعه‌ای سنگین و دردآور بود.
باور این فراق تلخ و نابهنگام، سخت و طاقت‌فرساست که:
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش؛
چندی قبل قرار شد نامه ای به محضر حضرت آقا در موضوعی نوشته شود. گرچه ایشان خود از ارباب قلم و ادب بود، موضوع نگارش را به حقیر واگذار نمودند و بنده الحق نه این بضاعت را داشتم و نه توان سرپیچی و نتوانستم به شکل کاملی ادای دین کنم. اما آن بزرگ‌زاده‌ی بزرگ‌منش، با کرامت تمام، متن را مقبول دانستند؛ گرچه می‌دانستم من ریزه خوار خوان علمی ایشانم‌ و قبولی متن به حقیر سپرده شده از لطف بود نه از توانایی؛ این خصلت اخلاقی کوچکی از دریای حسن سیرت آن عبد سرسپرده‌ی حق بود.
او در برابر دوستان، تواضعی بدون مرز داشت که شرحش در چند خط و جمله نگنجد. هیچگاه نمی‌توان چهره صالح، ملکوتی، زیبا ونورانی این عبد صالح خدا را فراموش نمود.
این ضایعه‌ی مولمه را به محضر مولایمان مقام معظم رهبری، بیت شهیدپرور جعفری، پولکی و حاج آخوند تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، رضوان الهی و همنشینی با شهدا به خصوص والدِ ماجدِ صاحب کرامتش را آرزومندم.

در رفتن جان از بدن، گویند هر نوعی سخن
من با دو چشم خویشتن، دیدم که جانم می‌رود؛
Share/Save/Bookmark