توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69669
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
ضمن تقدیر و تشکر از پلیس
درباره استقرار گشت‌های پلیس برای مقابله با ولنگاری/ ۱۰ نکته مهم که باید مدنظر داشت
با توجه به اینکه دشمن بر روی مقوله حجاب سرمایه گذاری ویژه انجام داده و از ظرفیت های گوناگون داخلی و خارجی استفاده می کند، بنابراین در اینجا ما شاهد یک جنگ تمدنی و تمام عیار هستیم و برخی اتفاقات نیز طبیعی هستند.
درباره استقرار گشت‌های پلیس برای مقابله با ولنگاری/ ۱۰ نکته مهم که باید مدنظر داشت
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: این روزها شاهد ورود متفاوت نیروی انتظامی در زمینه مقابله با بی بند و باری و ناهنجاری های اخلاقی هستیم. سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، در بخشی از پیام ویدئویی خود گفته است: «پلیس با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور علاوه بر انجام سایر مأموریت‌های پلیسی، با آن دسته از کسانی که متأسفانه توجهی به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف نداشتند و همچنان بر هنجارشکنی خودشان اصرار دارند، ضمن انذار و تذکر، در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس، برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد ».

در این زمینه، باید به چند نکته توجه کرد:

یک: اصل ورود دوباره نیروی انتظامی - البته به این صورت – به مقوله امنیت عمومی و امنیت اخلاقی جامعه، جای تقدیر و تشکر دارد. این ورود، پیام قابل توجهی برای دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی دارد و آن، این است که جمهوری اسلامی با فتنه، دسیسه و فشار، از خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی کند و آنها نباید گمان کنند که می توانند از آب گل آلود فتنه، ماهی بگیرند. بنابراین، برای از بین بردن دستاوردسازی از فتنه، این ورود، ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

دو: با ورود دوباره نیروی انتظامی، قطعاً عده ای جنجال به راه می اندازند و به حاکمیت فشار می آورند. اما این بسیار طبیعی است و دلیل نمی شود که ما شرع، قانون و عقل را کنار بگذاریم و مبتنی بر هوس‌ها، نظرات سطحی و رفتارهای روشنفکر مآبانه عمل کنیم. رهبر انقلاب چند سال قبل در این زمینه فرمودند: «همین مسأله‌ی امنیت اخلاقی که این روزها نیروی انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسأله‌ی مهمی است. بله، جنجال می کنند - مثل همان قضیه‌ی بنزین و مثل خیلی از قضایای دیگر - ولی به این جنجال ها نباید توجه بکنند. باید ببینند تکلیف چیست، آن را انجام بدهند».

سه: همانگونه که دزدها، اراذل و اوباش و به طور کلی سایر مجرمین و متخلفین ممکن است به دستور پلیس تمکین نکنند و در کوچه و خیابان، داد، فریاد و جنجال آفرینی کنند، به همان میزان در مقابله با بی بند و باری اخلاقی نیز این مسائل پیش خواهد آمد و طبیعی است.

یعنی قطعاً بخشی از زنان و دختران ممکن است بخواهند با داد و فریاد، نظر دیگران را جلب کرده و یا مظلوم نمایی کنند و در موقع دستگیری یا تذکر، قصد تهییج احساسات سایر مردم را داشته باشند. در اینجا پلیس باید مانند سایر مأموریت های خود، تنها به وظیفه‌اش عمل کند؛ زیرا در غیر اینصورت، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و از فردا هر کسی با داد و فریاد سعی می کند که پلیس و حاکمیت را بترساند و مجبور به عقب نشینی کند!

چهار: با در نظر داشتن واقعیت های میدانی، ممکن است یکی از نیروهای پلیس در زمان انجام مأموریت خود، دچار اشتباه و خطا شود؛ اما این کاملاً طبیعی است و دلیل نمی شود که اصل کار پلیس – یعنی مقابله با بی بند و باری – را زیر سوال ببریم.

مگر در سایر مأموریت های پلیسی، نیروهای پلیس، معصوم هستند؟ قطعاً در مبارزه با مواد فروشان و دزدها و ... هم ممکن است دچار اشتباه و خطا شوند. اما با رخ دادن این اشتباه نمی گویند: «حالا که اینطور شده پس دیگر با دزدها و مواد فروش ها برخورد نمی کنیم!». ضمن اینکه، بروز این خطاهای احتمالی، مختص پلیس هم نیست و در همه جای دنیا در هر نهاد و سازمانی، ممکن است خطای فردی رخ دهد.

پنج: با توجه به اینکه دشمن بر روی مقوله حجاب سرمایه گذاری ویژه انجام داده و از ظرفیت های گوناگون داخلی و خارجی استفاده می کند، بنابراین در اینجا ما شاهد یک جنگ تمدنی و تمام عیار هستیم و برخی اتفاقات نیز طبیعی هستند.

بدانیم که این کار ارزشمند ما آسان نخواهد بود و امکان رخداد احتمالات متعددی از سوی جریان ضدانقلاب و ضدایرانی وجود دارد، اما این دلیل بر اشتباه بودن ورود پلیس نیست.

شش: نیروهایی که در این مأموریت ویژه پلیس حضور دارند باید جزو نیروهای آموزش دیده، مخلص، دغدغه‌مند و آشنا با ظرافت های مختص به این مأموریت باشند.

هفت: در این مأموریت ها پلیس ها یا باید مجهز به دوربین های کوچک فیلمبرداری و یا مجهز به لباس های دوربین دار باشند.

هشت: هنجارشکنان نباید احساس کنند که حضور پلیس، مختص به مکان های خاصی است و در سایر مکان‌ها می‌توانند هر کاری که دلشان می خواهد، انجام دهند. بنابراین، این نوع مأموریت ها هم باید به صورت مستقر و هم به صورت سیار دنبال شود.

نه: با توجه به اینکه شاهد یک جنگ تمام عیار فرهنگی علیه حیا، غیرت، عفاف، حجاب و به طور کلی ایمان مردم هستیم، در کنار فعالیت های نیروهای پلیس، ضروری است که سپاه پاسداران نیز به صورت جدی وارد میدان شود. از جمله اهداف تشکیل سپاه پاسداران که در قانون آمده است، «نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای‌آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمانهای الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران» است.

حفاظت از مرزهای جغرافیایی و استقلال و امنیت کشور بسیار مهم است، اما حفاظت از مبانی و خطوط قرمز انقلاب و پاسداری از فرهنگ و اخلاق جامعه – که زیربنای همه کارهاست – نیز ضروری است.

ده: رهبر انقلاب در دیدار آذرماه سال 98 با بسیجیان فرمودند: «بسیج در همه‌ی محله‌های کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک‌ها و راهبردهای آماده داشته باشید. هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید. سعی کنید در هیچ قضیه‌ای غافلگیر نشوید. تجربه‌ کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه‌ خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیته‌های انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلات مختلف، در جاهای مختلف، همه‌‌جا حضور داشتند. همیشه هم حضور داشتند. هر حادثه‌ای که در آن منطقه رخ میداد، اول چشم انسان می‌افتاد به برادران کمیته. البته آنها تازه‌کار بودند، آگاهی‌های امروز شما را، توانایی‌های امروز شما را اصلاً نداشتند، اما حضور دائمی داشتند. این حضور دائمی خیلی مهم است».

متأسفانه به این توصیه رهبر انقلاب، توجه نشد. این در حالی است که برای مثال، در این روزها که شاهد وضعیت نگران کننده در زمینه حجاب و عفاف هستیم، ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای مردمی با توجه به روحیه اخلاص و جهادی که دارند، قطعاً می توانند در جمع شدن بساط به وجود آمده نقش موثر ایفا کنند. این را ما در گذشته تجربه کرده ایم.
Share/Save/Bookmark