توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70883
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
تغییرات جدید برای معابر کرمانشاه؛ «بلوار نوبهار» به پیاده‌راه تبدیل می‌شود
شهردار کرمانشاه گفت: احداث پیاده‌راه نوبهار، اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است.
تغییرات جدید برای معابر کرمانشاه؛ «بلوار نوبهار» به پیاده‌راه تبدیل می‌شود
به گزارش خط نیوز؛ نادر نوروزی شهردار کرمانشاه امروز در سی‌امین جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه در خصوص اجرای طرح تبدیل بلوار نوبهار به پیاده‌راه، اظهار کرد: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار پس از مطالعات کارشناسی و بررسی معابر جایگزین، اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل و نقل انسان محور با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار گرفت.
وی گفت: این پروژه پس از مطالعات اولیه توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و دریافت نظرات مشاور طرح جامع شهر کرمانشاه اجرایی خواهد شد.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد: پیاده‌راه کردن معابر خود تابع ضوابطی است که مهمترین آن امکان‌سنجی پیاده‌راه کردن معبر مورد مطالعه است، به این معنا که حتی با وجود جاذبه‌های پیاده‌روی برای عابرین پیاده، در صورتی که برای وسایل نقلیه مسیر جایگزینی از طریق معابر موازی وجود نداشته باشد، بحث پیاده‌راه کردن آن معبر منتفی خواهد بود، لذا در این طرح بلوارهای آل‌آقا، گلشن، کوکب رشیدی و خیابان تعزیرات به عنوان مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.
شهردار کرمانشاه گفت: این طرح به صورت آزمایشی و پس از جانمایی پارکینگ خودروها به‌عنوان یکی از مدهای حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود‌، بطوریکه وجود معابر مناسب جهت تردد عابرین پیاده که بتوان آن را به عنوان پیاده‌­‌راه در نظر گرفت در بسیاری از نقاط می­‌تواند سبب توجه روزافزون مردم به این مد شده و با کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، شرایط تردد وسایل نقلیه در معابر هم‌جوار آن را نیز بهبود بخشد.
نوروزی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد خودروها، طی روزهای اخیر، اجرای علائم ترافیکی، فلش‌های یک‌طرفه و دو‌طرفه خط‌کشی محوری در خیابان‌های اصلی سطح شهر کرمانشاه توسط عوامل اجرایی واحد معاونت ترافیک این شهرداری انجام شده است.

وی اظهار کرد: این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، حرکت رانندگان بین خطوط، افزایش ضریب ایمنی، بهبود وضع ترافیکی شهر و روانسازی ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر کرمانشاه عملیاتی شده است.

شهردار کرمانشاه در پایان، افزود: این طرح در خیابان‌های اصلی و فرعی سطح شهر عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از تصادفات و کاهش حوادث رانندگی فراهم شود.
Share/Save/Bookmark