توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70900
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
مدیرکل بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی:
کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد
مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک، ظرفیت های ویژه‌ای دارد و باید محورهایی در این دو حوزه در این شهر راه اندازی شود.
کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد
سیدمصطفی فاطمی، شامگاه جمعه در نشست با استاندار کرمانشاه از آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای کمک به تدوین برش استانی سند توسعه گردشگری کشور در کرمانشاه خبرداد و اظهار کرد: می توانیم با همکاری استان این سند را در کوتاهترین زمان تدوین کنیم.

وی در ادامه در خصوص روستاهای معرفی شده برای ثبت جهانی، گفت: روستای هجیج پاوه به لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه است، بگونه‌ای که در هر پیک سفر قفل می‌شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه امتیاز روستای هجیج بالاست و می‌تواند در سال آینده کاندیدای ثبت جهانی شود، تصریح کرد: باید استان با برنامه این پروژه را به عنوان پروژه ملی پیش ببرد.

وی ضعف در انعکاس و معرفی را یکی از مشکلات گردشگری استان دانست و گفت: کرمانشاه در غرب کشور بیشتر از همه آسیب دیده و باید با استفاده از ظرفیت وجود آثار جهانی متعدد، خوراک و... با معرفی محورهای جدید اقدامات اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آژانس های کرمانشاه کم کار هستند، افزود: آمادگی برگزاری نشست در تهران با دفاتر گردشگری تهران و مجموعه مدیریت گردشگری و دفاتر کرمانشاه هستیم که نیاز است دفاتر استان برای داشتن دستاورد مناسب از این نشست بسته های متعددی برای ارائه داشته باشند.

برگزاری رویدادهای بین‌المللی، تمرکز بر روی پروژه‌های پیشران و استفاده از ظرفیت‌های خوب استان در گردشگری روستایی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

فاطمی همچنین راه‌اندازی محور گردشگری شهری در کرمانشاه را یک ظرفیت خاص عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی کرمانشاه آنچنان ظرفیت های ارزشمندی دارد که می‌تواند یک محور گردشگری شهری بی‌نظیر در غرب کشور باشد.

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: همچنین در محور خوراک کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که می تواند فرهنگ خوراک را معرفی کند و راه‌اندازی محور خوراک یک نیاز اساسی است.
Share/Save/Bookmark