توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68283
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
سخنی با متولیان دستگاه قضایی؛
تقسیم بندی سلبریتی‌ها در اتفاقات اخیر/ نیازی به محاکمه این دو گروه نیست +جزئیات
جالب است که وقتی آتش فتنه در حال خاموش شدن است، عده ای از سلبریتی ها که خود بازنده جنگ شناختی هستند، دوباره مشغول سم پراکنی می شوند.
تقسیم بندی سلبریتی‌ها در اتفاقات اخیر/ نیازی به محاکمه این دو گروه نیست +جزئیات
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: یکی از نکات قابل توجه فتنه اخیر، فعالیت ها و رفتارهای برخی از سلبریتی ها در آن بود. این فعالیت ها را حداقل می توان در سه گروه، دسته بندی کرد:

گروه اول، کسانی بودند که در همان اوایل فتنه و با فوت مرحومه امینی، هم راستا با بسیاری از مردم و مسئولین، صرفاً نسبت به فوت آن مرحومه، ابراز احساسات کرده و به نوعی از اتفاق ناگهانی که پیش آمد، متأثر شدند.

گروه دوم، کسانی بودند که فقط ابراز احساسات و همدردی نکردند، بلکه به نوعی با چیزی شبیه نیش و کنایه یا بیان برخی کلمات، کمی غلیظ تر وارد میدان شدند. هرچند جملات و کلماتی که به کار بردند، از نظر مبنایی یا ظاهری مورد اشکال بود و محصول خواندن یا دیدن محتوای تحریف شده و ... بود، مستقیم یا غیر مسقیم خطاب به نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی یا قانون حجاب و یا کلیت جمهوری اسلامی بود، اما در هر صورت، سخت می توان عناوین مجرمانه یا برچسب فتنه گر به آنها زد.

اما در مقابل این دو گروه، گروهی بودند که خود از عوامل اصلی پاگرفتن این اغتشاشات و تکمیل کننده پازل دشمن در این فتنه هیبریدی بودند. برخی از آنان به طور علنی یا ضمنی، مردم را دعوت به قیام کردند، اقدامات خلاف امنیت ملی مرتکب شدند، ذهن و روان مردم را مشوش کرده و رفتارهای داعشی های وطنی را ماست مالی می کردند و به افرادی که در کف خیابان بودند، روحیه داده و در واقع تشویق به ادامه اغتشاشات می کردند.

جالب است که وقتی آتش فتنه در حال خاموش شدن است، عده ای از سلبریتی ها که خود بازنده جنگ شناختی هستند، دوباره مشغول سم پراکنی می شوند و با اظهارات تهییج آمیز خود و دادن آدرس غلط، هم راستا با ضد انقلاب خارج نشین سعی در روشن نگه داشتن تنور فتنه دارند.

در مورد گروه اول که تکلیف از ابتدا مشخص است و آنها مانند بقیه مردم هستند. در میان گروه دوم نیز اگر در میان آنها افرادی هستند که نیاز به توجیه دارند و یا گرفتن تعهد از آنها لازم است، باید این کار صورت گیرد و از اظهارات بقیه نیز می توان با اغماض گذشت و نباید به رفتارهای آنها ضریب داد و بزرگشان کرد.

از طرفی مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود در جمع نیروهای مسلح فرمودند: «برخی چهره‌های ورزشی و هنری هم موضع‌گیری‌هایی کردند؛ به نظر بنده هیچ اهمیت ندارد؛ روی این نباید حساسیت به خرج داد. جامعه‌ی ورزشی ما جامعه‌ی سالمی است، جامعه‌ی هنری ما هم جامعه‌ی سالمی است. عناصر مؤمن، علاقه‌مند، باشرف، در این جامعه‌ی ورزشی و هنری کم نیستند، زیادند؛ حالا چهار نفر هم یک حرفی می زنند؛ حرف آنها ارزشی ندارد. اینکه حالا آیا عناوین مجرمانه بر حرف آنها تطبیق میکند یا نه، به عهده‌ی قوّه‌ی قضائیه است، اما از لحاظ نگاه عمومی هیچ اهمیتی و ارزشی ندارد و جامعه‌ی هنری ما و ورزشی ما با این گونه حرکت ها، با این رفتارهای دشمن‌شادکن، آلوده نخواهد شد».

اما گروه سوم باید پای میز محاکمه آورده شوند و در صورتی که جرم و خلاف آنها اثبات شد، تاوان مالی و غیرمالی این اتفاقات را باید بپردازند و مانند همه مجرمین محاکمه شوند.

همچنین علاوه بر اینها، اگر بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، خواننده، نوازنده، نویسنده و ... هستند، جلوی فعالیت آنها در صداوسیما، تئاتر، سینما، شبکه نمایش خانگی، تبلیغات و ... گرفته شود. برای ورزشکاران مجرم هم باید محدودیت های متناسب با آنها وضع شود.

اگر جلوی این عده، هزینه های بازدارنده نگذاریم، فردا روزی دوباره همین آش است و همین کاسه و دوباره عده ای ساده اندیش و سطحی نگر با لباس ورزش و هنر تا این اندازه با امنیت و آرامش کشور بازی می کنند، کشور را تا مرز تجزیه طلبی و جنگ داخلی می برند، ضررهای اقتصادی قابل توجه به کشور و مردم وارد می کنند و ... .
Share/Save/Bookmark