توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33831
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
هاشمی: مسئول ریزگردها محیط زیست است/ کنایه ابتکار به وزیر
رئیس سازمان محیط زیست با انتقاد تلویحی از سفر وزیر بهداشت به خوزستان گفت: حضورم در خوزستان با یک مصوبه، برنامه و اعتبار منطقی‌تر ازصرفاً هم دردی با مردم خوزستان بود. از سوی دیگر، هاشمی گفت: ریزگردها یک مشکل قدیمی در خوزستان و مسئولیت با محیط زیست است.
هاشمی: مسئول ریزگردها محیط زیست است/ کنایه ابتکار به وزیر
به گزارش خط نیوز ، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه در خصوص آخرین وضعیت خوزستان بگویید و اینکه آیا حضور وزیر بهداشت باعث شد که شما دیرتر به خوزستان بروید، اظهار داشت: نه به این شکل نیست. این یک هماهنگی بود که در وهله نخست پاسخ و واکنش سریع باید به درمان صورت می‌گرفت، در این مرحله وزیر بهداشت رفت تا به وضعیت درمان و اورژانس‌ها و واکنش سریع در بخش درمان رسیدگی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر بهداشت به خوزستان رفت تا کمبودها را مشاهده و با بیماران صحبت و از بیمارستان‌ها بازدید کند، گفت: حضور وزیر بهداشت در مرحله نخست طبیعی است من قاعدتاً باید با برنامه و اعتبارات کافی به خوزستان می‌رفتم و راه حلی را برای موضوع پیشنهاد می‌دادم که پیگیری‌هایی در این راستا انجام شد و توانستیم مصوبه‌ای را در دولت در این خصوص داشته باشیم. و برای حل مشکل گرد و غبار این مصوبه گام اولیه برای حل این مسئله بود که اعتبارات برای سال ۹۳ و ۹۴ پیش‌بینی شد و ۷ دستگاه شامل جنگل‌ها و مراتع وزارت کشور سازمان هواشناسی وزارت نیرو وزارت نفت سازمان محیط زیست همکاری کردند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: وزارت نیرو برای رفع موانع آب به تالاب هورالعظیم وظیفه‌شان تعیین شد و همین طور وزارت کشور در بحث واکنش سریع و مدیریت بحران و همانگی بین استان‌ها مسئولیت پیدا کرد.

ابتکار با اشاره به اینکه امیدواریم هر دستگاه تکالیف خودش را براساس مصوبه انجام دهد، اظهار داشت: فکر می‌کنم حضور بنده با یک مصوبه و یک برنامه و اعتبارات کافی که دولت تعیین کرده منطقی‌تر است تا اینکه بخواهند صرفا جهت هم دردی به خوزستان بروم.

وزیر بهداشت: ریزگردها یک مشکل قدیمی در خوزستان است، مسئولیت با محیط زیست است

از سوی دیگر، فارس هم گزارش داد: سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از صدور آنلاین پروانه مطلب پزشکان در مورد امضای تفاهم‌نامه در مسئله زیست‌محیطی و ریزگردها، گفت: تفاهم‌نامه‌ای امضا شد ولی واقعیت این است که مشکل امروز عراق اشغال بخشی از خاک توسط داعش است، نبود امنیت، غذا و دارو مسئله اصلی آن است حتی ۸ ساعت در روز برق ندارند بنابر این ریزگردها موضوع اصلی آنها نیست اما نگاهشان واقع‌بینانه‌تر از ماست و موضوع را سیاسی و احساسی نکردند.

هاشمی گفت: آنها معتقدند از کشورهای دور و نزدیک و از سالیان دور موضوع ریزگردها وجود داشته است و به نظر می‌رسد اعتبار خاصی برای از بین بردن کانون‌های موجود در کشورشان حداقل برای سال آینده اختصاص ندهند.

هاشمی گفت:‌ برای کشور ما نیز وضعیت همین گونه است خیلی از مردم ما در گوشه خوزستان، ایلام و خراسان جنوبی از دوران کودکی طوفان‌ها را شاهد بودند اما امسال چون در عراق بارندگی وجود نداشته است و بارش در برخی مناطق کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسیده این موضوع جدی شد.

وی ادامه داد: حتی اگر به پوشش مردمان در این نواحی مرزی نگاه کنیم این پوشش را در سایر مناطق نمی‌بینیم به نوعی برای مراقبت از خودشان بوده است.

وزیر بهداشت افزود: قبلاً‌ هم تفاهم‌نامه‌های خوبی در این زمینه امضا شده بود اما هر کشوری مشکلات خودش را دارد و برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه باید منتظر زمان بود و مسئولیت آن نیز به عهده رئیس سازمان محیط زیست کشور است.
Share/Save/Bookmark