توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70039
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹
روحانی:
اگر بدانیم فداکاری ما اثر مثبتی برای نظام دارد باید فداکاری کنیم!/ نقد ما بی‌تاثیر نیست نگوییم همه چیز در اختیار آن‌هاست
کنار کشیدن در شرایط فعلی به نفع آینده کشور و نظام ما نیست. حتی اگر احساس کنیم توان و اثرگذاری حرف و کنش ما فقط ده درصد است، نباید از آن دریغ کنیم.
اگر بدانیم فداکاری ما اثر مثبتی برای نظام دارد باید فداکاری کنیم!/ نقد ما بی‌تاثیر نیست نگوییم همه چیز در اختیار آن‌هاست
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: حسن روحانی در جریان دیدار با اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفته است: «اگر بدانیم فداکاری ما اثر مثبتی برای نظام دارد باید فداکاری کنیم».

رئیس جمهور سابق همچنین تاکید کرده است: «سکوت منفعلانه و اعتراض خیابانی چاره‌ساز نیست» و «صندوق رای و انتخابات راه‌حل نهایی است».

بخش هایی از اظهارات جدید روحانی را خواهید خواند:

*سکوت و انفعال راه‌حل نیست. اگر دلسوز ایران و انقلاب هستیم، باید به جای تماشاگری، کنشگری کنیم. اگر در مسیر انقلاب شاهد اشتباهاتی بودیم باید نقد و اصلاح کنیم و اصلاح فقط از مسیر کنشگری فعال و بازگشت به صندوق رای امکان‌پذیر خواهد بود.

*سکوت منفعلانه و اعتراض خیابانی اگرچه به لحاظ ماهیت رفتار با یکدیگر متفاوت هستند اما در نتیجه عمل یکسان هستند. این دو رفتار نه تنها چاره‌ساز نیست که قطعا مخرب و به ضرر کشور است.

*تجربه نشان داده اعتراضات خیابانی و یا سکوت منفعلانه هیچ وقت به نتیجه نرسیده است؛ کنشگری دقیق و فعال و مشارکت سیاسی قطعا امری به مراتب سخت‌تر از اعتراض خیابانی و سکوت منفعلانه خواهد بود. از این نظر صندوق رای و انتخابات راه‌حل نهایی است.

*کنار کشیدن در شرایط فعلی به نفع آینده کشور و نظام ما نیست. حتی اگر احساس کنیم توان و اثرگذاری حرف و کنش ما فقط ده درصد است، نباید از آن دریغ کنیم.



*نقد ما بی‌تاثیر نیست. نگوییم همه چیز در اختیار آن‌هاست، پس چه فرقی می‌کند ما حرف بزنیم یا نه؟ می‌بینید که وقتی یکی دو نقد در رسانه‌ها مطرح می‌شود، بازتاب دارد، با وجود اینکه به جای پاسخ، دست به تخریب و تهمت می‌زنند.

*اگر بدانیم فداکاری ما اثر مثبتی برای نظام دارد باید فداکاری کنیم؛ این فداکاری یا می‌تواند همین نقد کردن با وجود تخریب شدن باشد و یا مشارکت در انتخابات در شرایطی که با هجمه‌ها و فشارهای مختلف مواجه شویم. این کنشگری حتی اگر پرهزینه باشد از انفعال بهتر است.

*مقام معظم رهبری از ابتدای امسال تاکید کردند که انتخابات باید با مشارکت بالا، امنیت، سلامت و رقابت برگزار شود اما متاسفانه متولیان امر چندان اهتمامی برای تحقق این فرمایش رهبری نشان نداده‌اند.

*شرایط واقعا سخت است، اما مهم‌ترین موضوع اقناع مردم به مشارکت در انتخابات است تا تجربه دو انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ تکرار نشود.
Share/Save/Bookmark