توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 68843
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
آب پاکی که رهبری دوباره بر دست عده‌ای ریخت
نکته مهم از دیدار اخیر رهبرانقلاب با بانوان فرهیخته/ پاسخ صریح به یک خیال پردازی
در قضایای اخیر، دشمن سعی داشت تا زنان و دخترانی که حجاب نیمه کاره دارند، به طور کلی کشف حجاب کنند. رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند: «اینها امیدشان این بود که همین هایی که حجاب نیمه‌کاره دارند به کلی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده».
نکته مهم از دیدار اخیر رهبرانقلاب با بانوان فرهیخته/ پاسخ صریح به یک خیال پردازی
به گزارش خط نيوز: در روزهای اخیر و همزمان با فتنه ای که رخ داد، برخی افراد به صورت عملی و نظری به قانون حجاب حمله کردند و افراد سطحی نگر انتظار داشتند که با بیرون ریختن چند مکشفه، تقلای چند سلبریتی ساده اندیش، هشتگ بازی و انقلاب رباتی! می توانند به جمهوری اسلامی فشار بیاورند تا از این قانون الهی دست بکشد.

در این میان، کار به جایی رسید که حتی برخی افراد به ظاهر انقلابی - و البته توجیه گر و سست عقیده - نیز، نسبت به موضوع حجاب کمی سست شدند!

اما رهبر انقلاب در طول ایام فتنه، به هیچ وجه وارد این مسأله نشدند تا نشان دهند که ذره ای برای این تفکرات مسموم ارزش قائل نیستند.

پس از آرام شدن نسبی اوضاع، ایشان در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف بانوان فرمودند: «هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود».

در این زمینه چند نکته وجود دارد:

مقام معظم رهبری بارها نسبت به موضوع حجاب در جمهوری اسلامی، سخنان صریح داشته اند. برای مثال، ایشان چند سال قبل در جمع مداحان اهل بیت علیهم السلام فرمودند: «آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش می کند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ اما آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که می گوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش می خواهد بخورد، هر کس نمی خواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد».

بنابراین اگر ایشان این روزها سخنی هم در این باره نگویند، محکمات سخنان ایشان کاملاً مشخص است.

از همان اوایل انقلاب نیز عده ای به امام خمینی (ره) در مورد قانون حجاب خرده گرفتند - حتی در میان آنها برخی خواص هم بودند – برخی زنان و دختران مکشفه راهپیمایی به راه انداختند، مصاحبه کردند، فشار آوردند و ... ؛ از برخی جهات، آن اعتراضات، قابل توجه هم بود و البته وضعیت حجاب و عفاف در زمان قبل از انقلاب، بسیار فاجعه آمیز تر از امروز بود؛ اما امام خمینی ره با یک نگرش الهی وارد میدان شدند.

مقام معظم رهبری، خرداد سال گذشته در این باره فرمودند: «آن روزی که امام مسئله‌ی حجاب را مطرح کردند -یک الزام که زن ها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند- خیلی‌ها مخالف بودند، حتی افراد نزدیک به خود امام. یکی از نزدیکان امام آن روز آمد پیش من می گفت که آقا! این چه حرفی است که آقا دارند میزنند؟ این چه حرفی است که امام دارند می زنند؟ و شماها مثلاً بروید به امام بگویید منصرف بشوند، که البته عقیده‌ی ‌خود ما هم عقیده‌ی امام بود؛ یعنی خیلی‌ها مخالف بودند، [اما] نظر امام این بود و به طور قاطع مسئله‌ی حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود».

در قضایای اخیر، دشمن سعی داشت تا زنان و دخترانی که حجاب نیمه کاره دارند، به طور کلی کشف حجاب کنند. رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند: «اینها امیدشان این بود که همین هایی که حجاب نیمه‌کاره دارند به کلی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده».

این در حالی است که به هر دلیلی، در ایام فتنه این امکان برای خیلی از افراد به وجود آمد که حتی در خیایان ها و معابر عمومی و خارج از تجمعات مربوط به اغتشاشات، به طور کلی کشف حجاب کنند.

چنین چیزی نشان می دهد که اکثریت زنان و دختران ایرانی اصل حجاب را قبول دارند. البته مخفی نماند که بر اساس گزاره های تاریخی، گرایش بانوان ایرانی به حجاب، حتی به دوران قبل از اسلام بر می گردد.
Share/Save/Bookmark